Thursday, May 31, 2007

Η Επίσκεψις

Ο Κάρολος - πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας - Παπούλιας, πραγματοποιεί τετραήμερη επίσκεψη στον Ρώσο πρόεδρο Βλάντιμιρ Πούτιν και εκφράζεται με τα καλύτερα λόγια για τη Σοβ..., για τη Ρωσία.



Ποιο καλό παιδάκι θα μας θυμίσει τις σχέσεις του σημερινού προέδρου της ελ. δημ. με (άλλους) δικτάτορες στο παρελθόν; Για να δούμε ποιος θυμάται κάτι από την πρόσφατη Ιστορία του τόπου...

Thursday, May 24, 2007

Imitosis

Από καιρό θέλω να εκφράσω την αντιπάθειά μου προς τα blog που θεωρούν καλό (;), έξυπνο (;)... δεν ξέρω τι, να συνοδεύουν τα κείμενά τους με μουσικό χαλί. Συνήθως το πρώτο που κάνω σε τέτοιες περιπτώσεις είναι να βρώ το κουμπί και να πατήσω όσο το δυνατόν πιο γρήγορα το off.
Δεν έχω βέβαια καμιά αντίρρηση για τα blog που κατά καιρούς φιλοξενούν μουσικές προτάσεις.

Μια τέτοια κάνω κι εγώ σήμερα με ένα τραγούδι που μου έχει σφηνωθεί στο μυαλό αυτή την εποχή. Προέρχεται από το άλμπουμ Armchair Apocrypha του Andrew Bird, ενός καλλιτέχνη που ανακάλυψα πριν δυο χρόνια, όταν είχε κυκλοφορήσει την υπέροχη Μυστήρια Παραγωγή Αυγών. Απολαύστε το Imitosis.

Tuesday, May 22, 2007

Ιδού!

Χρειαζόταν, λοιπόν, ένα μουσείο για να κάνει την κουλτουριάρα Λιάνα και τον κουλτουριάρη Ζουράρι αμερικανόφιλους;

Όχι βέβαια! Αυτοί θα εξακολουθήσουν να εξαπολύουν τις δικές τους μπουρδάρες, απερίσπαστα! Για την τιμή των καναλιών και της αλήθειας που αναγράφει η ούγια της τσέπης τους.

Monday, May 21, 2007

Στο θέατρο


Εκείνος κάθεται στο ακριανό κάθισμα της δέκατης σειράς. Στ' αριστερά του ένα ζευγάρι που δείχνει ευτυχισμένο, διακόπτεται από μια κοπέλα με τον σύντροφό της που ρωτάει αν θέλουν να πάρουν τις θέσεις τους στο κέντρο της σειράς. Ξαφνιάζονται, αλλά δέχονται με ευχαρίστηση, δίχως να πούνε λέξη.

Η κοπέλα ίσως είναι κλειστοφοβική, δείχνει ωστόσο ακόμη πιο ευτυχισμένη πλάι στον σύντροφό της από ό,τι η προηγούμενη.

Εκείνος, ολομόναχος, μασάει δυνατά την τσίχλα του.

Η κοπέλα παραπονιέται.
- Δεν ήταν αυτή η θέση σας, της απαντάει με στόμφο.
- Δηλαδή;
- Δηλαδή... αυτό που είπα!
- Μα και οι άλλοι θα είχαν ενοχληθεί...
- Δεσποινίς, φρόντισα να έχω αυτή τη θέση δίπλα σε κουφούς. Σταματήστε τώρα. Η παράσταση αρχίζει!


Saturday, May 12, 2007

Ο Επιτάφιος του Ρίμπο

Αχ βρε Ριβάλντο, αχ βρε Ριβαλντούλι, καλά δεν ήξερες, καλά δεν ρώτησες. Μα τόσον καιρό τίποτα δεν κατάλαβες; Δεν ξέρεις με ποιους πήγες και συνεργάστηκες; Τόσα χρόνια στην Ευρώπη και στα γήπεδά της, δεν πονηρεύτηκες γιατί η μέχρι σήμερα ομάδα σου κερδίζει τα πρωταθλήματα εντός και είναι σκέτη αποτυχία εκτός; Δηλαδή όλα αυτό το διάστημα είχες την εντύπωση ότι εσύ έπαιζες ποδόσφαιρο και με την απόδοσή σου ανέβαινε η ομάδα και γι’ αυτό κερδίζατε τους τίτλους; Αχ βρε καλό μου παιδί. Πολύ με στενοχωρείς. Χαμπάρι κι από τη λειτουργία της ελληνικής (αθλητικής) δικαιοσύνης; Δεν πονηρεύτηκες από το πόσο στοργικά κινητοποιήθηκαν ΚΑΤ, τροχαία, πρώην Υπουργός Υγείας και νυν δήμαρχος για τα αστέρια του στίβου σας εκεί κάτω; Ή πόσο φιλεύσπλαχνα και έγκαιρα σε αθώωσαν πρόσφατα; Τι σκέφτηκες; «Έτσι είναι οι Έλληνες δικαστές. Χαλί να γίνουν να τους πατήσουν τα νέα και τα παλαιότερα ταλέντα;» Κι αφού από μυαλό και κρίση μάλλον δεν λες πολλά πράγματα, φρόντισε να πάρεις, πουλάκι μου, έναν καλύτερο μάνατζερ που θα σε συμβουλεύει τουλάχιστον στο τι θα ξεστομίζεις.

Η σπαραξικάρδια εξομολόγησή σου «Από τον Φλεβάρη έως τώρα, ήταν οι πιο ευτυχισμένες μέρες της ζωής μου. Το συμβόλαιο ήταν θέμα χρόνου, ήταν εδώ συγκεντρωμένη η οικογένεια μου. Αυτά τα δυόμισι χρόνια που τα παιδιά μου ήταν εκεί, έπαιρνα κάθε μέρα τηλέφωνο στα παιδιά μου γιατί η Βραζιλία είναι πλέον μια δύσκολη χώρα», ξέρεις τι μου θύμισε; Το χριστιανικότατο «Τα σπίτια μου, τα ζα μου, τα παιδιά μου νά'ναι καλά κι ο πόλεμος ας βράζει, αφού σου καίω καντήλι μ' έξοδά μου, πως πίνω ξένο αίμα τι πειράζει…». Ήξερα ότι η Βραζιλία είναι ιδιαίτερα θρησκόληπτη χώρα και τώρα μου το επιβεβαιώνεις. Δεν πειράζει Ρίμπο κι ας είσαι καραμπουρζουά.

Εγώ θα κρατήσω στη μνήμη μου εκείνα τα φάουλ - μαγική εικόνα που έδιναν οι εγχώριοι διαιτητές και που εσύ μετέτρεπες μαγικά σε γκολ δίνοντας τις νίκες στην πρώην ομάδα σου, αλλά επιμένω: «είναι πολύ αφελή αυτά τα λογάκια που ξεστόμισες».

Friday, May 11, 2007

Πόσο μ' αρέσουν τα αγοράκια

Στα προκριματικά του Eurovision Song Contest 2007, πριν λίγη ώρα, εκτός από τη συμμετοχή της Σερβίας όπου η προτίμηση στις γυναίκες νταλικέρηδες ήταν ολοφάνερη, οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες έδειχναν σαφή προτίμηση στα αγοράκια. Δυστυχώς το καρτέλ της υπ’ ανάπτυξιν Ανατολικής Ευρώπης στέρησε από μένα, που επίσης μου αρέσουν τα αγοράκια που τους αρέσουν τα αγοράκια, τη χαρά να ξαναδώ τα φαβορί μου, αφού δεν επέτρεψε στον Πορτογάλο χορευτή που θα μπορούσε να είναι αδερφός του Ρονάλντο (ή απλά να κρεβατώνουν τον ίδιο στυλίστα), τον Δανέζο κομμωτή-drama queen και τον Αυστριακό George Michael με κοστούμι Vivienne Westwood να ακολουθήσουν τον μπασμένο Τούρκο Ρουβά-Καραπιπερίμ, που σε τρία χρόνια θα κάνει καριέρα στο Broadway με το Alter Mega, στον μεγάλο τελικό του Σαββάτου, όπου θα συνευρεθεί με τους ομογάλακτους εκπροσώπους της Ισπανίας, Σουηδίας, Ελλάδας, Ουκρανίας, Αγγλίας, Γαλλίας προκειμένου ν’ ανταλλάξουν συνταγές μαγειρικής. Τα κορίτσια από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη που έχουν παρατήσει προ πολλού την κουζίνα, είναι έτοιμα να αλλαξοπιστήσουν και να δώσουν γη, ύδωρ και κρεβατοκάμαρα-σκρίνιο στις Σερβίδες που με τη σειρά τους γλυκοκοιτάζουν τις ομόθρησκες Ρωσίδες.

Έκπληξη της βραδιάς απετέλεσε ο Alexi Lalas, ο οποίος αφού δεν τα κατάφερε στο ποδόσφαιρο και στο τραγούδι, αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη του στον χορό, ως Φιλανδός βίκινγκ.

Wednesday, May 2, 2007

Καρκίνωμα

Κοιμήθηκα για να ξυπνήσω άλλη μια φορά. Όπως κάνουν οι καλόγριες στο κεφάλι μου. Όπως ο διάβολος στο ποτήρι μου. Τουλάχιστον έπαψα να ξυπνάω με στόχο να ξανακοιμηθώ... Αλλά ποιο το όφελος; Οι απαισιόδοξες σκέψεις μ΄ επισκέπτονται και πάλι. Καταδυναστευτικοί συνειρμοί ανεβαίνουν σαν παλίρροια για να ενισχύσουν την ανασφάλειά μου. Εφιάλτες παντού. Τα τερπνά όνειρα ξεχασμένα. Τα πλάνα θαμμένα, ανύπαρκτα. Το παρελθόν συσσωρεύεται, το μέλλον λιγοστεύει.

Δεν έμαθα τίποτε. Δεν άγγιξα τίποτε. Η γνώση, το κορμί σου, παραμένουν έννοιες ακατάληπτες. Μακρινές. Μετατεθειμένες στην επόμενη μετεμψύχωση.

Ερωτηματικά πέφτουν μηχανικά από τον γκρίζο ουρανό. Γιατί μετακόμισα; Ως πότε αυτή η πόλη; Κι ύστερα πού; Πώς; Μα οι απαντήσεις - κι αυτές με μορφή ερωτήσεων ανασύρονται εξίσου αυτόματα, χρόνια τώρα... Τι μου απέμενε; Πώς θα ζούσα εκεί; Πώς θ΄ άντεχα τα στοιχειωμένα βράδια που όλες οι παραλλαγές της μορφής σου με περιγελούσαν; Πώς θα σιωπούσα τη φωνή της συνείδησής μου; Εκείνου του κτήνους που συγκάλυπτε την απουσία της αλήθειας μου και με πλήγωνε πιότερο;

Βγαίνω στο δρόμο. Οι νιφάδες χορεύουν στα φώτα μ΄ έναν τρελό ρυθμό, σαν μουσική σε i-pod νέγρου. Στο μεταξύ λευκοί νεαροί καρπώνονται την ενέργειά της και ψεκάζουν ακούραστα τους τοίχους. Πολύχρωμα γκράφιτι στο σκοτάδι. Το κρύο παγώνει το μυαλό μου. Η νύχτα μετριάζει τον πόνο μου καθώς βαδίζω μέσα της. Οι περιττές σκέψεις κυλούν στον υπόνομο. Η αντανάκλαση του φεγγαριού στα βρόμικα νερά τις διατηρεί ζωντανές, στην επιφάνεια ανάμεσα στις χαραμάδες, για να αναρριχηθούν μαζί μου, στον έκτο όροφο, όταν επιστρέψω.

Τώρα μια νέα φωνή μου υπαγορεύει. Πήγαινε στα καπηλειά, πήγαινε να πιεις.

Σκοτεινοί θάλαμοι. Βρίσκομαι αντιμέτωπη με αρνητικά ειδώλων που προσμένουν την ευκαιρία να τυπώσουν την ασπρόμαυρη πραγματικότητά τους. Με καρδιά άστατη, με συνείδηση ερμαφρόδιτη. Φαλλοί που ασφυκτιούν κλεισμένοι σε ανθυγιεινά σλιπ συγκλονισμένων μα αγνωμόνων επιβητόρων. Θεέ μου, πώς επιβιώνουν μ΄ όλες αυτές τις προσχολικές ενοχές και τις αγωνίες της μακρόσυρτης εφηβείας τους; Μα τι αναρωτιέμαι; Ξέρω. Ή μάλλον τους παρατηρώ και υποψιάζομαι. Επικαλούνται μνήμες υπερφωτισμένες από ένα και μοναδικό κερί, όπως ακριβώς στις κινηματογραφικές ταινίες... Και αναλύουν: τη συμπεριφορά του καλλιτέχνη με το αντικείμενό του, την αλλαγή της βάρδιας στο πολιτικό παρασκήνιο, το χρηματιστήριο των σχέσεών τους. Τα λόγια τους δεν ακούγονται παρά μονάχα απ΄ τ΄ αυτιά τους. Ηχούν σαν υστερικά κρουστά και σχιζοφρενικές τρομπέτες ψευδομινιμαλιστή. Η αλήθεια τους είναι εύθραυστη και προσαρμοσμένη στη δική τους, φτηνή βάση. Αισθάνονται όμορφοι, αλλά στα μάτια μου μοιάζουν με παγώνια που ξερνάνε. Οι αγωνίες τους δε συμμερίζονται τις δικές μου.

Λάμπω! Είμαι η Ζαν Ντ΄ Αρκ φλαμπέ και άγιες γροθιές με απειλούν. Τρυφεροί κανίβαλοι με χαϊδεύουν. Με υγραίνουν. Μ΄ εγκαταλείπουν. Μ΄ αφήνουν με βαριά καρδιά να σέρνομαι στα τραγικά χειμωνιάτικα πάρκα, στους αυλόγυρους απειλητικών εκκλησιών. Προσμένω μάταια τον Χριστό-δράκο να με κρεμάσει σ΄ ένα γυμνό δέντρο, να με σταυρώσει ή να βρω τη δύναμη να δολοφονήσω τη μνήμη μου. Να πνίξω τις εξάψεις μου στο πρώτο παγωμένο κανάλι καταστρέφοντας την αταραξία του. Να τις συνθλίψω όπως οι μπότες μου το χιόνι στα πλακόστρωτα πε(ζ)οδρόμια.

Κι όμως, σκέφτομαι ηδονικά τα δυο μου χέρια. Με το ένα γράφω φρικτές ιστορίες. Με το άλλο συμβάλλω στη λύτρωσή μου καθώς τις διαβάζω. Για συντροφιά έχω ένα κερί κι ένα πακέτο τσιγάρα με κίτρινο καπνό Βιρτζίνια.

«Είναι η εποχή που η λίμπιντο χρειάζεται λοβοτομή.»

Οι ορμές μου βρίσκονται υπνωτισμένες στο κρεβάτι, αδυνατώντας να με εμπαίξουν. Κλείνουν τα μάτια τους στο χθες κι αχνοχαμογελώντας κοιμούνται. Όλη μου η ζωή είναι οι ώρες του ύπνου τους, όλη η μουσική η σιωπή του δωματίου, κι όλα τα χρώματα το λευκό των τοίχων.

Τα σύννεφα, μόνιμες σκιές, σαν καμένα λουκάνικα. Η βροχή, ένα κατούρημα διαρκές. Λες κι ο θεός πίνει γαλόνια μπύρας.